-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32022 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

تجويز حكم قتل ، مثل حكم قتل سلمان رشدي در چه شرايطي است؟ معيار ومقياس براي به عقاب رساندن يك فردي كه شريعت را زير پا مي گذارد چيست؟
مرتد به كسي ميگويند كه اوّل مسلمان بوده بعد از دين برگشته حالا يا به طور كلي خدا را انكار كرده يا نبوت وقرآن را مُنكر شده و يا ضروريات دين را منكر شده يا چيز حلال را حرام وچيز حرام را حلال كرده اين شخص از نظر اسلام مُرتَد محسوب ميشود. مرتد بر دو قسم است : مرتد فطري ومرتد ملّي . مرتد فطري : كسي است كه فطرتاً مسلمان بود يعني از پدر ومادر مسلمان به دنيا آمده وخود هم مسلمان بوده بعداً مرتد شده اما مرتد ملي كسي است كه از پدر ومادر غير مسلمان به دنيا آمده وبعد از رشد وبلوغ مسلمان شده وبعد از مدتي از اسلام برگشته اين شخص را مرتد ملي ميگويند مرتد فطري حكمش قتل است چه توبه كند يا در ارتدادش باقي باشد. امّا مرتد ملّي تا سه روز به او مهلت داده ميشود اگر توبه كرد ودوباره اسلام را پذيرفت رهايش مي كنند در غير اين صورت او را به قتل ميرسانند : دليل قتل مرتد ، فرموده پيغمبر اكرم(ص) است كه فرمود : كسي كه دينش را بدين ديگر تبديل كند پس او را بكشيد. همچنين عمار از امام صادق (ع) روايت كرده كه آن جناب فرمودند : شخص مسلماني كه از اسلام ارتداد اختيار كرده ونبوت پيامبر اكرم (ص) را انكار نموده است ، بر هر كسي كه اين امر را بشنود خونش مباح بوده وبر امام مسلمين است كه او را كشته وتوبه اش را نپذيرد. ( كتاب حدود شرح لمعه ج 2 ص 368 ) . اين است حكم كسي كه شريعت را زير پا بگذارد مثل سلمان رشدي مرتد ، كه امام (ره) حكم قتل او را صادر فرموده واين حكم قطعي است و قابل عفو وبخشش نيست وهرگز نسخ نميشود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.